Met een website ben je er nog niet…

Natuurlijk wil je daarmee goed en nog beter gevonden worden in Google, maar hoe is het voor jouw website geregeld? Ik zie nog te vaak, en ook bij ‘grotere bedrijven’, dat er nauwelijks tot geen aandacht is besteed aan zoekmachine optimalisatie.

De basis is toch wel het invullen van de title en de description tag. Maar denk ook aan een sitemap, keywords voor je teksten, url’s, paginatitels en links. Maak ook gebruik van de webmaster tools bij en van Google. Al die factoren en vooral de combinatie ervan, bepalen je score in Google. Met als resultaat een pagina 1 of zelfs nummer 1 positie.

Wist je bijvoorbeeld dat er ook een manier is voor ‘image optimization’ om je vindbaarheid te verbeteren? Dat doe je door de alt-tag in te vullen bij je afbeeldingen. En ook daar kun je weer het verschil maken in gewone en ‘ankerpagina’s’. Duizelt het je al?

Doe niet alles zelf

Door te googlen kun je veel vinden en leren over SEO. Het is ook geen hogere wiskunde. Iedereen kan het leren en toepassen. Zoals zoveel. Je moet er alleen de tijd voor en de zin in hebben.

Wil je die tijd en zin aan iets anders besteden? Vraag er dan een expert voor.

Lees ook mijn blog over de SEO basics.