Verkeer naar je website genereer je online met:

  • een goede vindbaarheid in Google
  • een goed gebruik van Social Media
  • door te bloggen
  • en het versturen van een nieuwsbrief
Een goede vindbaarheid in Google

Laat je website (door je webbouwer) optimaliseren of doe het zelf. Mijn tips voor de basics vind je hier. Ben je een doe-het-zelver? Verdiep je dan ook in de Google webmaster tools. Wil je echt goed gevonden worden en een plek op pagina 1 in Google? Dan laat ik graag weten wat ik voor je kan doen.

Voor Adwords campagnes en advertenties moet je niet bij mij zijn, ik lever alleen ‘organische ranking’.

Een goed gebruik van Social Media

Welke Social Media is voor jouw aanbod effectief? Richt je op de juiste en vergroot je bereik en omzet ermee. Lees verder.

Bloggen

Als je nog niet bent gaan bloggen denk je waarschijnlijk: moet dat nou? Je moet niets, maar wil je meer klanten en beter worden gevonden, dan raad ik het je sterk aan. Net zoals het gebruik van Social Media. Je bereikt er simpelweg meer mensen mee. Rechtstreeks (door volgers) maar ook omdat Google de berichten en links oppikt. Gebruik in je blogs dan ook zoveel mogelijk zoekwoorden die op je diensten betrekking hebben. En blog regelmatig.

Nieuwsbrief versturen

Als je nog niet blogt, voelt een nieuwsbrief misschien al helemaal als een brug te ver. Mijn advies: begin met bloggen. Daarna verzamel je uit dat materiaal een nieuwsbrief of word je daardoor vanzelf al meer geïnspireerd.

En een keer per week of maand hoeft echt niet. Begin gewoon in een lagere frequentie.

Geef in je nieuwsbrief vooral waardevolle content. Alleen dan kun je er ook regelmatig en effectief een sale item aan toevoegen. Lees ook: Hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Er is allerlei software op de markt voor het versturen van nieuwsbrieven. Toppers in de markt zijn Mailchimp, Aweber en Autorespond. Mailchimp is gratis, maar vereist wel eerst wat studie. Ik maak zelf gebruik van Autorespond, omdat ik dat ook wil koppelen aan mijn online cursus.

Meer weten?

Neem contact met mij op, om in te gaan op jouw tijd, mogelijkheden én doelgroep(en).